M√≥wi sińô, Ňľe dobry pomysŇā na biznes, to poŇāowa sukcesu, reszta to cińôŇľka praca i szczńôŇõcie. JeŇõli mamy juŇľ ten niepowtarzalny pomysŇā warto go w cielińá w Ňľycie. WedŇāug strategi bŇāńôkitnego oceanu lepiej jest byńá pierwszy niŇľ najlepszym. Bycie pionierem w jakiejŇõ dziedzinie biznesu daje nam wielkie pole do popisu. Stajemy sińô jedynymi panami bŇāńôkitnego oceanu. Jako pionierzy, sami ustalamy zasady panujńÖce na oceanie, nie podlegamy nikomu, a nasza przestrzeŇĄ do dziaŇāania jest niemal nieograniczona. Bycie najlepszym automatycznie zmusza nas do cińÖgŇāej walki o sw√≥j skrawek juŇľ nie bŇāńôkitnego, a czerwonego od krwi oceanu.
Warto sprawdzińá: Jak zaŇāoŇľyńá firmńô? (Informacje dla startup√≥w)
KaŇľdego dnia stajemy do walki z naszymi konkurentami o skrawek naszego oceanu. BŇāńôkitny ocean jest metaforńÖ wolnego rynku, na kt√≥rym przyjdzie nam walczyńá i ginńÖńá w pogoni za klientem. JedynńÖ szansńÖ dla mŇāodego przedsińôbiorcy, aby zaistnieńá na rynku jest znalezienie niszy i stańá sińô liderem oceanu, zanim nadpŇāynńÖ gŇāodne i krwioŇľerce rekiny. Dzińôki takiemu zabiegowi do grona miliarder√≥w doŇāńÖczyŇā Mark Zuckerberg, zaŇāoŇľyciel Facebooka. JeŇľeli masz juŇľ sw√≥j wŇāasny autorski pomysŇā to, przeanalizuj go pod wzglńôdem przydatnoŇõci wedŇāug sekwencji strategi bŇāńôkitnego oceanu.
1. UŇľytecznoŇõńá dla nabywcy – musisz byńá pewien, Ňľe tw√≥j produkt zawiera wyjńÖtkowe elementy dzińôki, kt√≥rym nabywca wybierze wŇāaŇõnie tw√≥j, a nie konkurencyjny produkt. Bez zaliczenia tego punkt nie ma nawet co ruszańá z realizacjńÖ swojego produktu, poniewaŇľ zazwyczaj ryzyko poraŇľki jest zbyt wielkie.
2. Cena – sprawdŇļ, czy cena twojego produktu jest odpowiednia dla masowego nabywcy. Zazwyczaj, gdy jesteŇõ pionierem w danym biznesie moŇľesz spokojnie regulowańá cenńô swojego produktu, ale nie moŇľesz z tym przesadzińá, poniewaŇľ najwaŇľniejsze na poczńÖtku twojej przygody z biznesem jest zdobycie zaufania klient√≥w, a wysokńÖ cenńÖ tego nie osińÖgniesz. WaŇľne jest r√≥wnieŇľ wczeŇõniejsze zbadanie przyszŇāych nabywc√≥w twojego produktu pod kontem moŇľliwoŇõci finansowych.
3. Koszt – kolejnym krokiem jest oszacowanie kosztu realizacji twoich marzeŇĄ. Musisz wiedzieńá, ile wynosi cena jednostkowa twojego produktu,aby wŇāaŇõciwie naliczyńá swojńÖ marŇľe i nie ponieŇõńá nieoczekiwanych strat juŇľ na poczńÖtku swojej drogi. PowinieneŇõ zadbańá, aby koszty byŇāy jak najniŇľsze.
4. Zastosowanie – musisz zbadańá jakie jeszcze stojńÖ przed tobńÖ przeszkody i wymyŇõlińá jak je pokonańá. Pomocna w tym moŇľe byńá analiza SWOT, kt√≥ra ujawni mocne i sŇāabe strony twojego produktu, ale r√≥wnieŇľ zagroŇľenia i szanse jakie przed tobńÖ stojńÖ.
Po przeanalizowaniu swojego produktu wedŇāug tej strategi moŇľesz zaczńÖńá wprowadzanie swojego marzenia w Ňľycie, pamińôtaj jednak, Ňľe aby odnieŇõńá sukces pr√≥cz dobrego pomysŇāu potrzeba pozytywnego nastawienia i wiary we wŇāasne siŇāy.
PomysŇā na biznes Strona z pomysŇāami na wŇāasny biznes