Home / Wszystkie pomysŇāy / PomysŇā na biznes: Agencja copywriterska
Agencja copywriterska

PomysŇā na biznes: Agencja copywriterska

SŇāowo pisane byŇāo, jest i najprawdopodobniej bńôdzie bezcennym wyrazem myŇõli, idei i pomysŇā√≥w kolejnych pokoleŇĄ. Pomimo popularyzacji wszelkiego rodzaju Ňõrodk√≥w przekazu wizualnego – chociaŇľby technologii wideo, nadal sŇāowo pisane pozostaje jednym z najwaŇľniejszych element√≥w ludzkiego Ňľycia.

Niekoniecznie musi ono znaleŇļńá sińô w postaci drukowanej w naszych domach i firmach. SŇāowem posŇāugujemy sińô na co dzieŇĄ takŇľe przy czytaniu informacji w Internecie, czy przy poszukiwaniu poŇľńÖdanych danych w wyszukiwarce internetowej. Dzińôki sŇāowom moŇľna prowadzińá szeroko zakrojone akcje reklamowe. StńÖd teŇľ zapotrzebowanie na ‚Äěpisanie‚ÄĚ jest na Ňõwiecie duŇľe i trudno oczekiwańá, aby miaŇāo sińô to kiedykolwiek zmienińá. Dlatego teŇľ pomysŇā otwarcia wŇāasnej agencji copywriterskiej, piszńÖcej na zlecenie teksty i nie tylko, moŇľe byńá znakomitym sposobem na biznes. Jak tego dokonańá?

Rejestracja dziaŇāalnoŇõci

Pomimo, Ňľe copywriter na gruncie polskiego prawa bńôdzie uznany poniekńÖd za tw√≥rcńô czy artystńô, to jednak nie moŇľe on wykonywańá zarobkowo w spos√≥b zorganizowany, dziaŇāalnoŇõci osobistej. ChcńÖc otworzyńá agencjńô copywriterskńÖ, ŇõwiadczńÖcńÖ usŇāugi dla os√≥b fizycznych, prowadzńÖcych lub nie dziaŇāalnoŇõńá gospodarczńÖ, bńôdzie musiaŇā zarejestrowańá sińô w Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaŇāalnoŇõci Gospodarczej. Kluczowe jest przy tym podanie we wniosku CEIDG-1 wŇāaŇõciwych kod√≥w PKD ( Polskiej Klasyfikacji DziaŇāalnoŇõci) odpowiadajńÖcych charakterystyce prowadzonej firmy. Po rejestracji w CEIDG przychodzi czas na zgŇāoszenie przedsińôbiorcy do ubezpieczenia spoŇāecznego w ZUS, jako pŇāatnika skŇāadek oraz w Urzńôdzie Skarbowym jako czynnego podatnika podatku VAT. P√≥Ňļniej moŇľna juŇľ rozpoczynańá prowadzenie normalnych dziaŇāaŇĄ w ramach otwartej dziaŇāalnoŇõci gospodarczej.

Lokalizacja dziaŇāalnoŇõci

Agencja copywriterska moŇľe z powodzeniem funkcjonowańá w trybie zdalnym, dlatego przedsińôbiorca nie musi ponosińá wstńôpnych koszt√≥w prowadzenia dziaŇāalnoŇõci gospodarczej, bowiem moŇľe ulokowańá swojńÖ firmńô we wŇāasnym domu. To najlepsza opcja dla poczńÖtkujńÖcych przedsińôbiorc√≥w, kt√≥rzy majńÖ ograniczony budŇľet na prowadzenie firmy copywriterskiej. Jedynym problemem przy tym moŇľe byńá koniecznoŇõńá spotykania sińô z potencjalnymi klientami. W dobie wysoko rozwinińôtej komunikacji cyfrowej i elektronicznej przestaje mieńá to duŇľego znaczenia. Na potrzeby spotkania z klientem moŇľna zaaranŇľowańá spotkanie biznesowe chońáby w miejskiej kawiarni.

WyposaŇľenie biura

Agencja copywriterska musi posiadańá odpowiedni sprzńôt komputerowy. Nie jest tu wymagany komputer o duŇľej mocy obliczeniowej. Wystarczy zwyczajny laptop bńÖdŇļ komputer stacjonarny, chońá notebook zawsze wygrywa konkurencjńô dzińôki swojej mobilnoŇõci. Dzińôki niemu copywriter moŇľe wykonywańá swńÖ pracńô niemalŇľe wszńôdzie – w poczekalni u lekarza, na wakacjach, czy bńôdńÖc na placu zabaw z dzieckiem. Komputer musi posiadańá odpowiednie oprogramowanie tekstowe. W wersji oszczńôdnoŇõciowej moŇľna skorzystańá z edytora tekstu Open Office, ale obecnie programy licencjonowane Microsoft Office nie sńÖ juŇľ tak drogie, jak jeszcze kilka lat temu. Do tego, niezbńôdnym oprogramowaniem bńôdzie jeszcze antywirus. Komputer na potrzeby agencji copywriterskiej moŇľna kupińá za kwotńô do 2 tys. zŇā. Oprogramowanie tekstowe i antywirusowe to koszt rzńôdu kolejnych 700-800 zŇā. Potrzebna bńôdzie teŇľ niekiedy drukarka, oprogramowanie ksińôgowe oraz faks lub skaner. UrzńÖdzenie wielofunkcyjne dla agencji moŇľna kupińá za kwotńô 500-600 zŇā, zaŇõ oprogramowanie ksińôgowe za okoŇāo 100-200 zŇā. MoŇľna samodzielnie prowadzińá Ksińôgńô Przychod√≥w i Rozchod√≥w, albo skorzystańá ze wsparcia specjalist√≥w, korzystajńÖc z usŇāug ksińôgowoŇõci online, za niskńÖ opŇāatńÖ miesińôcznńÖ.

Reklama usŇāug

Na rynku w Polsce jest wielu copywriter√≥w, ale najczńôŇõciej sńÖ to po prostu freelancerzy, kt√≥rzy bez zakŇāadania dziaŇāalnoŇõci gospodarczej, za skrajnie niskńÖ stawkńô, piszńÖ teksty. Klienci sńÖ coraz bardziej Ňõwiadomi tego, Ňľe powierzanie im waŇľnych zleceŇĄ moŇľe byńá tragiczne w skutkach. Owszem, teksty zostanńÖ byńá moŇľe napisane terminowo, ale juŇľ ich jakoŇõńá bńôdzie pozostawiaŇāa wiele do Ňľyczenia. Agencja copywriterska powinna zlecińá stworzenie profesjonalnej strony internetowej dla promocji swoich usŇāug. Koszt takiej strony wyniesie 2-3 tys. zŇā na poczńÖtek. P√≥Ňļniej moŇľna pomyŇõleńá o wińôkszym zaawansowaniu strony. NajwaŇľniejsze, aby prezentowaŇāa ona zakres usŇāug Ňõwiadczonych przez agencjńô oraz portfolio wykonanych projekt√≥w.

PomysŇā na biznes: Agencja copywriterska
OceŇĄ artykuŇā:
2 gŇāosy, Ňõrednia: 10.00 (wynik: 92%)
ÔĽŅ

Skomentuj

Tw√≥j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane miejsca zaznaczone sńÖ gwiazdkńÖ *

*

MoŇľesz uŇľyńá nastńôpujńÖcych tag√≥w oraz atrybut√≥w HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

ÔĽŅ