Usługi cateringowe mogą mieć zróżnicowany charakter. Restauracja może prowadzić catering jako dodatkową usługę świadczoną między innymi dla klientów firmowych. Catering może przybrać formę śniadaniową, tj. firma cateringowa będzie oferowała dowożenie pod wskazany przez klientów adres kanapki do firm, urzędów, instytucji, czy szkół i przedszkoli. W takiej postaci catering może być znakomitym pomysłem na biznes, który na dodatek nie będzie wymagał podejmowania zbyt dużych inwestycji. Jak rozpocząć prowadzenie własnej firmy oferującej catering śniadaniowy?
Jak zacząć?
Klasycznie, przy otwieraniu działalności gospodarczej, w tym cateringowej, należy zarejestrować swoją firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, podając we wniosku CEIDG-1 właściwe kody PKD (Polskiej Klasyfikacji Działalności). Po uzyskaniu numeru REGON i NIP oraz zarejestrowaniu się w ZUS jako płatnik i ubezpieczony, przedsiębiorca może rozpoczynać prowadzenie działalności.
Do tego celu będzie wymagał odpowiedniego lokalu, w którym będzie przygotowywał kanapki na catering śniadaniowy. Zwykle nie ma możliwości, aby przygotowywać kanapki w domowej kuchni, bowiem takie miejsce w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej cateringowej musi ściśle spełniać wymagania SANEPID-u dotyczące pracy z żywnością.
Lokal do przygotowywania kanapek i innych produktów w ramach cateringu śniadaniowego, musi spełniać najwyższe wymagania higieniczne. Pracownicy powinni pracować w rękawiczkach i muszą mieć koniecznie aktualną książeczkę sanepidowską. Firmę należy wyposażyć w blaty robocze, noże, deski, krajalnice i inne, podobne kuchenne urządzenia czy sprzęty.
Liczy się jakość
Na rynku na pewno nie brakuje firm i restauracji serwujących śniadania klientom. Niemniej, catering ma nad nimi tą wyższość, że jest dowożony bezpośrednio do klienta. Firma cateringowa powinna wyróżniać się na tle konkurentów przede wszystkim jakością kanapek. Muszą być przygotowywane ze świeżego pieczywa – jasnego i ciemnego, do wyboru dla klientów, bułek czy chleba, świeżych warzyw, wędlin i serów. Powinny to być kanapki jarskie i mięsne, aby zwiększyć ich różnorodność i tym samym pozyskać większą liczbę potencjalnych klientów. Ofertę z czasem można poszerzyć o własnoręcznie wypiekane bułki słodkie i pączki, choć do tego celu będzie trzeba zakupić nowe urządzenia i sprzęty do cateringowej kuchni.
Jak pozyskiwać klientów?
Aby biznes polegający na usługach cateringu śniadaniowego mógł dobrze prosperować, potrzebny będzie szereg działań marketingowych. W pierwszej kolejności można zaoferować takie usługi firmom z najbliższej okolicy. W tym celu można urządzić promocję i odwiedzić osobiście takie przedsiębiorstwa, instytucje czy urzędy. Za darmo zaoferujmy kanapki – być może w mniejszej wielkości, które pozwolą potencjalnym klientom sprawdzić, czy będą im spakowały. Jeśli zawiążemy trwałą współpracę z barem czy sklepikiem w szkołach, urzędach, instytucjach czy w dużych firmach, będziemy mogli prowadzić stabilną działalność i rozwijać ją na nowe rynki zbytu.
Usługi cateringu śniadaniowego możemy promować za pomocą ulotek, plakatów, a przede wszystkim poprzez prostą stronę internetową. Koszt jej stworzenia nie powinien być wysoki – wyniesie około 1000 zł.
Pomysł na biznes Strona z pomysłami na własny biznes